برش لیزر آهن

برش لیزر آهن

فلز آهن از جمله فلزات سخت و مقاوم است که استفاده گسترده ای برای ساخت انواع محصولات دارد این فلز به دلیل مقاوم بودنش به سختی برش داده می شود و استفاده از برش لیزر یکی از مناسبترین راهها برای طراحی، برش و حکاکی است. یکی از مهمترین موارد برش لیزر آهن در صنایع صنعتی است زیرا در صنایع صنعتی به دلیل حساسیت های بالا نمیتوان از روش های دیگر برش آهن استفاده کرد.

برش لیزر آهن توسط اشعه های لیزری انجام می شود و از بهترین تکنولوژی ها برای این برش به وسیله کنترل و تقویت اشعه تابشی، می توان اشاره کرد. از طرفی در روش سنتی برش آهن از ابزارهایی استفاده می شد که بسیار زمان بر بود و محصول نهایی کیفیت مطلوبی نداشت اما در برش لیزر آهن، کار برش به سرعت و با دقت فراوان انجام می گیرد و همچنین اثری از فرورفتگی و خمیدگی در محصول یافت نمی شود.

دستگاه‌های برش لیزر پارسیان لیزر parsianlaserco.com  فقط در جهت برش دادن فلزات استفاده نمی شود بلکه با استفاده از کامپیوتر می توان طرح مورد نظر را رسم نمود و با ارسال آن به دستگاه برش، طرح را روی محصول حکاکی کرد. در این برش الکترون ها در جریان لیزری متمرکز شده و به صورت اشعه روی سطح تابانیده می شود که موجب گرم شدن و ذوب شدن نقطه مورد نظر می شود

در برش لیزر آهن از ابزارهای متفاوتی استفاده می شود یکی از دستگاههای مورد استفاده در این برش، دستگاه لیزر CNC است. در این روش برش ها به صورت انجام می گیرد و طرح برش از رایانه دریافت کرده و روی قطعه پیاده می کند و نیروی انسانی در آن دخالتی ندارد به همین دلیل خطای کمتری ایجاد می شود و محصول نهایی از ظرافت بالایی نیز برخوردار است. به طور کلی لیزر C برای برش ورق های سیاه، آهن و آلیاژ های آهنی استفاده می شود.

  در برش لیزر آهن هم می توان از گاز اکسیژن و هم گاز نیتروژن استفاده کرد اما کیفیت استفاده از گاز نیتروژن نسبت به گاز اکسیژن بیشتر استفاده ولی از لحاظ اقتصادی گران تر می باشد و برای قطعات ضخیم آهنی کاربردی ندارد. برش لیزر وابسته به ضخامت و جنس ماده هست.

خدمات برش لیزر آهن مزایای فراوانی دارد از جمله این مزایا می توان به کمتر شدن ضایعات و پسماندها، دقت و سرعت بالا و کیفیت دو چندان نسبت به روش های سنتی اشاره کرد از طرفی به دلیل تمرکز اشعه و گرم نشدن قطعه، برش با سرعت انجام می شود و تابیدگی در محصول به وجود نمی آید. در این روش علاوه بر همه این ها، خلاقیت در طراحی و امکان برش ها طرح های مختلف نیز اهمیت دارد.

 عوامل موثر در برش لیزر

1. سرعت برش: سرعت برش به عواملی مثل جنس ورق، فشار گاز و نیز توان و نوع دستگاه بستگی دارد. هرچه توان بالاتر و ضخامت پایین تر باشد سرعت برش بیشتر است.

2. زاویه کونیک: زاویه کونیک یا تغییر قطر سوراخ هنگام برش که وابسته به ضخامت است یعنی هرچه ضخامت کمتر این تغییر زاویه کمتر می شود و دقت برش بالا می رود.

3. ایجاد پلیسه: به فرورفتگی ها و برآمدگی ایجاد شده روی سطح هنگام برش، پلیسه می گویند. این پلیسه ها موجب کاهش کیفیت کار برش می شود. عدم وجود پلیسه به تنظیمات دستگاه و کیفیت برش آن بستگی دارد.

4. خط برش: خط برش یا کرف که حین برش ایجاد می شود به دلیل ذوب متریال می باشد و این مقدار بستگی به ضخامت ورق، جنس ورق و فشار و سرعت برش دارد.

5. صافی سطح: صافی سطح یکی از مهم ترین نکات در برش لیزر است و وابسته به توان و قدرت دستگاه و اکسید نشدن قطعه است.

 

تور آنتالیا

تور آنتالیا از محبوب ترین و پر متقاضی ترین تور ها میان گردشگران ایرانی می باشد، در این قسمت می توانید لیستی از تور های آنتالیا را به همراه نرخ های واقعی و توضیحات کامل شامل مدت زمان اقامت، قیمت، ایرلاین و آژانس برگزار کننده تور، مشاهده نمایید.

آنتالیا یکی از شهرهای ساحلی و توریستی کشور ترکیه می باشد، که سالانه میزبان تعداد قابل توجهی از گردشگران ایرانی است، از علل محبوبیت این شهر در میان گردشگران ایرانی می توان به تفریحات هیجان انگیز متعدد، جاذبه های گردشگری بسیار و هتل های لوکس موجود در این شهر اشاره کرد، البته باید بدانید که آنتالیا دارای بیش از 10 ماه آفتابی در سال می باشد، و این مورد نیز می تواند از دلایل محبوبیت تور آنتالیا به شمار بیاید!
مهم ترین تفریحات آنتالیا
شهر آنتالیا مملوء از مراکز تفریحی می باشد که مهم ترین آن ها عبارتند از پارک آبی آکوا، ساحل زیبای لارا، جنگل کریش و غیره، همچنین از دیگر جاذبه های تفریحی آنتالیا می توان به تفریحات ساحلی موجود در آن نظیر موج سواری، اسکی روی آب، قایقرانی و غیره اشاره کرد.
مهم ترین جاذبه های گردشگری آنتالیا
همانطور که پیش تر اشاره کردیم، وجود جاذبه های گردشگری متعدد، از مهم ترین دلایل توریستی شدن شهر آنتالیا هستند، از جمله مهم ترین جاذبه های آنتالیا می توان پارک دلفین ها، مسجد تکلی پاشا، موزه اسباب بازی و غیره را نام برد، علاوه بر موارد مذکور در آنتالیا مناطق سرسبز و زیبایی همچون کمر kemer وجود دارد که مملوء از روستا های بسیار زیبا و سنتی می باشد که بازدید از آن ها خالی از لطف نیست بنابراین چنانچه قصد سفر با تور آنتالیا را دارید بازدید از این منطقه را فراموش نکنید.
مهم ترین مراکز خرید آنتالیا
شهر آنتالیا مراکز خرید بسیار لوکس و مدرنی را در خود جای داده است که در آن ها می توانید طیف گسترده ای از فروشگاه ها را مشاهده نمایید، برخی از معروف ترین مراکز خرید این شهر دپو،   لاورا، پریمیوم مال، اوزدیلک و اراستا نام دارند. البته در نظر داشته باشید که مراکز خرید آنتالیا برای خرید ارزان مناسب نیستند، بنابراین اگر با هدف خرید کردن سفر می کنید، تور آنتالیا گزینه مناسبی برای شما نخواهد بود!

برای مطالعه ی ادامه ی این مقاله به سایت لحظه اخر مراجعه کنید
منبع:تور آنتالیا