پارتیشن هوشمند شیشه ایی، نحوه نصب و کارکرد آن


پارتیشن هوشمند شیشه ایی، نحوه نصب و کارکرد آن

اکثر افراد به دنبال آپارتمان های چند منظوره هستند، پارتیشن ها عملکرد این کاربرد را برای شما آسانتر می کنند. به‌ طور کلی به هر سیستمی که بتواند کار جداسازی قسمت ‌های مختلف را انجام دهد پارتیشن می گویند. پارتیشن در انواع مختلفی تولید می‌ شود که هر کدام دارای کاربردی هستند.

در این مقاله قصد داریم پارتیشن شیشه ایی، نحوه نصب و کارکرد آن را با هم بررسی کنیم.

 به وسیله پارتیشن شیشه ای طرح دار، ساده، رنگی و ... می توانید نمایی زیبا به محیط داده و فضایی تمیز و شفاف داشته باشید، به خصوص در محیط های اداری بهترین گزینه که بسیار حیاتی است و چشم انداز زیبایی به فضا می دهد.

3q_yhm6.jpg

 

 معماران از این ترفند به عنوان دیوار برای جداسازی فضاها استفاده می کنند. یک دیوار شیشه ای هوشمند در دفتر کار و یا منزل موجب بزرگی و روشنایی ساختمان می شود، همین طور به افراد اجازه می دهد هنگام نیاز به حریم خصوصی شیشه پارتیشن را مات کنند. به عنوان مثال شما میتوانید یه اتاق خواب یا اتاق کار در گوشه ای از هال ایجاد کنید که با دیوار شیشه ای از بقیه فضا جدا شود و در صورت لازم از دیوار شیشه ای به عنوان مات کننده استفاده کنید.

پارتیشن شیشه ای چیست؟

پارتیشن در واقع دیوار یا جدا کننده موقت است که جزء سازه های اصلی ساختمان نیست، با استفاده از این وسیله می توانید از فضا بیشتر و بهتر استفاده کنید و یک بخش بزرگ را به چند قسمت تقسیم کرده تا عملکرد گوناگونی داشته باشند و همچنین می توان از آن به عنوان یک عایق صوتی استفاده کرد. از پارتیشن های شیشه ایی بیشتر در ساخت دفترهای کار استفاده می شود.

از پارتیشن ها در مکان های متفاوت اداری، مسکونی و غیر مسکونی می توان استفاده کرد، پارتیشن در جنس های متفاوت چوبی، شیشه ای و ... موجود است که به دو صورت تک جداره و دوجداره تولید می شود.

پارتیشن شیشه ای باید از شیشه های بادوام و سکوریت تهیه شود، کیفیت یراق آلاتی هم که در آن به کار می رود باید عالی باشد تا بتوان محصول با کیفیتی را ارائه داد.

انواع پارتیشن های اداری هوشمند

پارتیشن‌ های اداری هوشمند انواع مختلفی دارند که شامل:

?. پارتیشن‌ های هوشمند تک ‌جداره و دوجداره

?. پارتیشن هوشمند شیشه‌ ای

?. پارتیشن هوشمند فریم لس و … می باشند.

 در ساخت پارتیشن ‌های تک ‌جداره هوشمند، همانند پارتیشن‌ های معمولی تنها از یک جداره شیشه ‌ای استفاده خواهد شد.

 

پارتیشن فریم لس چیست؟

پارتیشن های شیشه ای فریم لس، مدل جدیدی از تقسیم کننده های محیط  هستند که به دلیل اینکه هیچ فریمی در آن به کار نرفته است نام این مدل پارتیشن ها را فریم لس، گذاشته اند.

پارتیشن شیشه ای فریم  لس جنس متفاوتی از سایر پارتیشن ها دارد و همین امر باعث شده در بین مشتریان طرفداران بیشتری پیدا کند. پارتیشن های شیشه ای مدل فریم لس  زیبایی بسیار زیادی نسبت به سایر پارتیشن ها دارند. معمولا اکثر پارتیشن های شیشه ای، برای اینکه نصب آن‌ها ساده تر صورت گیرد و هم به نوعی این پروفیل ، محافظی برای شیشه باشد، آن‌ها را با پروفیل هایی آلومینیومی و… می سازند که از زیبایی آن می کاهد و باعث می شود افراد از این مدل استقبال نکنند، اما پارتیشن های فریم لس با شیشه های بسیار نازک و همچنین بدون فریم طراحی شده اند که تقریبا اکثر افراد آن را می پسندند. در این مدل پارتیشن فریم لس هیچ قاب یا محافظی مثل پروفیل ها دور آن ها به کار نرفته است اما شیشه هایی که در ساخت این مدل پارتیشن ها استفاده میشوند بسیار مقاوم و همچنین با دوام‌اند و از نوع تک جداره می باشند.

پارتیشن های شیشه ای فریم لس جزو مدرن ترین پارتیشن ها برای محیط کار هستند که با وجود شیشه ای بودن خود، فضا را شلوغ نکرده و همچنین جلوه خاصی را نیز به محیط می دهند. یکی از مزایای این‌ پارتیشن قیمت مقرون به صرفه آن است.

پارتیشن شیشه ایی هوشمند

پارتیشن های هوشمند به طور خودکار قابلیت حرکت و… دارد و از مدل های فریم لس بسیار جدیدتر و مدرنتر است.

پارتیشن های هوشمند، مزایای بسیار زیادی دارند.

یکی از مزایای پارتیشن شیشه ایی هوشمند و فریم لس این است  که فضای کمتری را به خود اختصاص می دهند و با وجود جنس شیشه ای که دارند، اصلا باعث شلوغی فضا و یا کمبود جا در محیط نمی شوند و برای افرادی که شلوغی را دوست ندارند بسیار گزینه مناسبی است و همچنین قابلیت کنترل از راه دور هم دارند.

 

پارتیشن هوشمند دو جداره

پارتیشن ‌هوشمند دوجداره  معمولا برای تبدیل فضاهای بزرگتر به چندین بخش کوچکتر استفاده می شود.

 پارتیشن ‌های دو جداره را معمولا از جنس ‌های مختلفی تولید خواهند کرد که یکی از آن‌ ها پارتیشن‌ های دوجداره شیشه ‌ای هوشمند می ‌باشد، برای ساخت پارتیشن ‌های دوجداره باید به ابعاد و متراژی که محیط کاری شما دارد توجه زیادی داشته باشید، چرا که با توجه به فضای کاری شما باید به ساخت پارتیشن دوجداره بپردازند.

ویژگی پارتیشن هوشمند دوجداره

?. پارتیشن‌ های هوشمند دوجداره از مقاومت بیشتری نسبت ‌به دیگر پارتیشن‌ها برخوردار هستند. استقامت این پارتیشن ‌ها باعث می ‌شود که از اصطکاک کمتری برخوردار شوند.

?. علاوه ‌بر عایق صدا، عایق‌‌ حرارتی هم هستند بنابراین در مصرف انرژی جلوگیری می ‌کند.

اگر قصد دارید که با استفاده از پارتیشن دوجداره هوشمند سکوت و آرامش را در محیط کار خود ایجاد کنید، باید آن‌ ها را به سقف متصل کنید، بنابراین ارتفاع شیشه باعث می‌ شود که سر و صدا به بیرون از اتاق درج پیدا نکند، همچنین برای زیبا نشان ‌دادن این پارتیشن ها می‌ توان از پرده ‌های کرکره هم استفاده کرد که باعث جلوگیری از ورود نور به داخل اتاق ‌ها خواهند شد.

نحوه نصب پارتیشن شیشه ایی

نصب پارتیشن شیشه ای از اهمیت بالایی برخوردار است و   به طور مستقیم بر کیفیت و عمر ماندگاری آن پس از اتمام نصب تأثیر می گذارد. نصب پارتیشن شیشه ایی ممکن است  ساده به نظر برسد اما نیاز به دقت بالایی دارد. اگر این پارتیشن به درستی نصب نشود دچار آسیب میشود. شما می توانید از یک کارشناس برای نصب کمک بگیرید یا اگر می خواهید این سازه را خودتان نصب کنید باید مراحل آن را به طور دقیق انجام دهید.

هوشمند سازی پارتیشن های اداری چه مزایایی دارد؟

شیشه های هوشمند شفاف تر و واضح تر از شیشه های معمولی هستند.

این شیشه ها یووی بوده و جلوی اشعه های مضر خورشید را  میگیرد، همچنین می توان از این شیشه ها به عنوان پرده تصویر استفاده کرد زیرا قابلیت نگه داری تصویر بر روی خود را دارد.

شما به سادگی می توانید با فشار دادن یک کلید شیشه را از حالت ماتی در آورده و به شیشه شفاف تبدیل کنید و یا برعکس.

از این شیشه های هوشمند در محیط هایی مانند حمام شیشه ای، اتاق های کنفرانس ادارات و شرکت ها، پارتیشن بندی های اداری، پنجره ها و … استفاده می شود.

 شیشه های هوشمند چه ویژگی هایی دارند؟

?. عایق صوتی بالایی دارد.

?. حریم شخصی برای افراد ایجاد می کند.

?.در امور آموزشی می توان به عنوان صفحه نمایش از آن استفاده کرد.

?. برای اتاق کنفرانس، محیط اداری، اتاق خواب ها مورد استفاده قرار می گیرد.

?. در مقابل ضربه ایمنی بالایی دارد.

?. در این سیستم تغییر از حالت شفاف به مات یا مات به شفاف اجرایی است. برای مات شدن این شیشه ها کلید، ریموت یا پدال تعبیه شده است.

سخن پایانی

با پیشرفت معماری داخلی و پیشرفت ایده ها در این زمینه، امروزه می توان  شاهد بسیاری از مدل ها و طرح های داخلی برای محیط کار بود که علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضا، بسیار با صرفه هم هستند. پارتیشن های اداری، نمونه ای از عناصر پیشرفته در معماری داخلی یک محیط کار هستند که هر محیطی برای صرفه جویی در هزینه ها و همچنین راحتی کارمندان خود باید آن ها را تهیه کند.

شرکت پرچین یکی از بهترین تولید کنندگان پارتیشن در ایران می باشد و با مجرب ترین کادر در خصوص نصب انواع پارتیشن می تواند یک فضای اداری مدرن و بسیار زیبا برای شما فراهم کند اگر نیازمند نصب پارتیشن هستید به کارشناسان پرچین مراجعه کنید.

با تشکر از توجه و همراهی شما عزیزان.

منبع: شفاف نیوز

 

بهینه سازی فضای دفتر کار با پارتیشن اداری


بهینه سازی فضای دفتر کار با پارتیشن اداری

پارتیشن اداری یکی از ابزارهای مفید و کارا در تقسیم بندی فضاست. بسیاری از شرکت ‌ها و سازمان‌ ها دارای فضای وسیع و یک دست هستند که در این حالت کارکنان در کنار هم و در فضای مشترک کار می‌ کنند. برای جداسازی این فضا و ایجاد فضای خصوصی برای هر نفر می ‌توان از پارتیشن استفاده کرد. یکی از مشکلاتی که مدیران در فضا های کار با آن مواجه می ‌شوند، استفاده صحیح از فضا های موجود است. این چالش که در نهایت ممکن است مشکلات زیادی را در دفتر کار به وجود بیاورد، باعث می ‌شود تا راندمان کاری کارمندان پایین بیاید و آن‌ها از اینکه ساعت‌ های طولانی را در محیطی خسته‌کننده به سر می ‌برند، کلافه و سر در گم بشوند. دکوراسیون دفاتر اداری از اهمیت زیادی برخوردار است، یک فضای کار آشفته با دکوراسیونی بی‌قاعده و نامناسب ثمره‌ای جز خمودگی نیروی کار و ایجاد بی‌نظمی در فضا به دنبال ندارد. وقتی ما ساعت‌های طولانی از روزمان را در محیط کاریمان سپری می‌کنیم پس قطعاً نوع چیدمان این فضا به‌اندازه چیدمان و دکور خانه در روحیه و میزان انرژی ما تأثیرگذار است، به خصوص که فضای کاری باید به نحوی چیدمان شود تا علاوه بر راحتی اعضای تیم در جلب نظر مشتری هم مؤثر باشد. هرچند که راه‌های مختلفی برای طراحی داخلی دفاتر کاری پیشنهاد می‌شود اما یکی از بهترین گزینه‌ها برای نظم بخشیدن و زیباسازی محیط‌های اداری کمک گرفتن از انواع پارتیشن‌های اداری و به خصوص پارتیشن شیشه ای است.

1q_whfa.jpg

از قابلیت‌های پارتیشن شیشه ای که در دکوراسیون اداری کاربرد دارد امکان انتخاب رنگ و طراحی بر روی شیشه‌هاست. رنگ از این نظر که بر خلق‌وخو و میزان انرژی اعضای تیم اثرگذار است در اصول دکوراسیون اداری هم جایگاه ویژه‌ای دارد. کاربرد رنگ‌های مختلف در فضای اداری می‌تواند بر پویا شدن این فضا و بالا بردن سطح انرژی کارمندان اثرگذار باشد.

 

انواع پارتیشن اداری

  • پارتیشن ام دی اف (MDF)
  • پارتیشن شیشه ای
  • پارتیشن آلومینیومی
  • پارتیشن چوبی اداری
  • پارتیشن ترکیبی

کاربرد اصلی پارتیشن های اداری جدا کردن فضاهای مختلف از یکدیگر است. در این صورت می توان به راحتی و در کمترین زمان ممکن ساختمان را باب میل خود تقسیم بندی نمود داشتن اتاق مجزا برای هر یک از کارکنان می تواند به بالا بردن راندمان کاری شرکت کمک کند. با ایجاد اتاق های مجزا، کارکنان نسبت به محیط کاری خود احساس مسئولیت پیدا کرده و برای مرتب کردن آن، دسته بندی اسناد و مدارک و... تلاش بیشتری می کنند. از سوی دیگر با تفکیک اتاقها از یکدیگر، کارکنان با آرامش بیشتری مسئولیت های خود را بر عهده می گیرند و اتمام کار نیز مطابق با اهداف شرکت خواهد بود. با استفاده از پارتیشن های اداری می توان  ساختمان اداری را به صورت شناور و دلخواه خود تقسیم بندی کرد.

 

 

ویژگی های پارتیشن اداری

  • اجرای پارتیشن اداری آسان است
  • یک عایق صوتی و حرارتی خوب
  • جداسازی و اجرای دوباره آسان
  • قابلیت نصب پرده
  • تعمیر و تعویض آسان
  • رنگ بندی و طرح های متنوع
  • قابلیت ضد آب و استفاده از تکنولوژی نانو
  • قابلیت نصب قفسه و کمد
  • زیبایی ظاهری
  • یک سازه سبک
  • قابل اجرا و پیاده سازی در ابعاد متنوع
  • بهینه سازی محیط
  • ارزان و مقرون به صرفه
  • طول عمر بالا

پارتیشن اداری برای همه فضاهای اداری موثر و کارآمد هستند. مهم است که نوع پارتیشن و متریال مورد نظر را انتخاب کنید. پارتیشن اداری با استفاده از شیشه میتواند ویژگیهای منحصر به فرد و مطلوب دفتر را برجسته کند و همچنین با استفاده از مواد غیر شیشهای برخی از مناطق مانند: اتاقهای فایل را مخفی کند. پارتیشنهای اداری باید به شرایط عملیاتی کسب و کار برای افزایش بهرهوری کارکنان و ترویج محیط کاری مثبت با ارائه حریم خصوصی کمک کند.

 

 

پارتیشن تک جداره اداری

پارتیشن تک جداره اداری یکی از بهترین و به صرفه ترین روش ها برای تفکیک فضاهای اداری به شمار می رود که با استفاده از آن محیط های بزرگ را به قسمت های کوچکتر و کاربردی تر تقسیم می کنند. پارتیشن تک جداره اداری به نوعی طراحی و ساخته شده است که که در کم ترین زمان ممکن نصب و به مرحله اجرا در می آید و همین مساله باعث شده که به میزان چشمگیری در زمان صرفه جویی شود. استفاده از این روش برای کسانی که وقت کافی برای دیوار کشی داخلی ندارند و همچنین می خواهند در هزینه ها صرفه جویی کنند گزینه ی بسیار مناسبی است.همانطور که ذکر شد پارتیشن تک جداره اداری دارای تنوع زیاد و قیمت مناسب است. به همین خاطر مورد توجه ادارات و شرکت ها قرار گرفته است و نکته قابل توجه و مهم آن این است که دارای استحکام زیادی می باشد. پارتیشن های تک جداره اداری بدون هیچ گونه لغزندگی و به حالت ایستاده هستند.پارتیشن تک جداره اداری در انواع مدل های کوتاه، بلند، نیمه بلند و گاهی وقت‌ها تا سقف طراحی و ساخته می شوند.

 

 

مهم ترین ویژگی های پارتیشن اداری

  1. پارتیشن ها قابلیت تعویض و تعمیر دارند.
  2. رنگ بندی در پارتیشن های اداری وجود دار.
  3. در پارتیشن ها می توانید قفسه و کد را نصب کنید.
  4. قابلیت نصب کر کره و پرده در پارتیشن های اداری وجود دارد.
  5. پارتیشن ها آسیبی به ساختمان وارد نمی کنند زیرا بسیار سبک هستند.
  6. پارتیشن ها را می توانید بعد از این که نصب کردید، جابه جا و حتی جدا کنید.
  7. زمان زیادی برای نصب پارتیشن های اداری وجود ندارد و با سرعت و به راحت قابل اجرا است.

پارتیشن تک جداره اداری دارای محدودیت های بسیاری در نصب و استفاده می باشد. این پارتیشن ها اکثرا در محیط های استفاده می شود که طرح جداسازی فضاها و محیط نامشخص باشد و برای مدت طولانی تیغه چینی مشخصی طراحی نشده است و فقط برای مدت زمان کوتاهی از آن استفاده می شود.

 

معایب پارتیشن تک جداره

 

  1. پارتیشن تک جداره آکوستیک نیست.
  2. پارتیشن تک جداره عایق حرارت و گرما نیست.

 

 

 

 

با پرچین پارتیشن تولیدکننده، طراح و مجری انواع پارتیشن اداری و پارتیشن شیشه ‌ای همراه باشید و به نشانی اینترنتی parchinco.com مراجعه نمایید . کارشناسان ما با توجه به فضا و خواسته های شما بهترین پیشنهاد را به شما ارائه خواهند داد.

منبع: جامعه نیوز

درب فرفورژه تک نفره و ماشین رو


درب فرفورژه تک نفره و ماشین رو

 

درب فرفورژه تک نفره. آیا به دنبال افزودن جذابیت، ظرافت و تجمل به خانه خود هستید؟ فرفورژه آنلاین اینجاست تا به تحقق آن کمک کند. درب های فرفورژه تک ما کاملاً قابل تنظیم هستند تا تقریباً در هر ورودی خانه یا محل کار شما قرار بگیرند. درب های آهنی فوق العاده ما از با کیفیت ترین مواد ساخته شده اند و در طیف گسترده ای از سبک ها موجود هستند. درهای آهنی ما نه تنها ظاهر خوبی دارند، بلکه یک لایه محافظ نیز به خانه شما اضافه می کنند و از امنیت خانواده شما اطمینان می دهند. از نمایشگاه ما واقع در فینیکس دیدن کنید و خودتان درها را ببینید. اگر از تعویض درب های چوبی خسته شده اید، وقت آن رسیده است که درهای ورودی آهنی را در نظر بگیرید. این درب ها را می توان با کمک تیم طراحی متخصص ما به طور کامل سفارشی کرد تا مطابق با سلیقه شخصی و خانه شما باشد. هنگامی که درب ساده را به درب های آهنی تکی ارتقا می دهید، می دانید که با کیفیت ترین و بادوام ترین درب ها را در اطراف دریافت می کنید. شما آرامشی را که با ارتقای امنیت شما حاصل می شود را دوست خواهید داشت.

مقرون به صرفه بودن محافظ درب

 

حفاظ درب روش موثرتر و مقرون به صرفه تری برای ایمن سازی درب نسبت به درب های استاندارد طوفانی امنیتی ارائه می دهند. حفاظ ها را می توان برای قرار دادن پنجره های روکش دار، کولر گازی، یا اطلاعات تبلیغاتی و بازاریابی طراحی کرد. علاوه بر این، ما می توانیم به شما در اندازه گیری پنجره ها و درها کمک کنیم و این حفاظ ها را برای نصب خودتان تهیه کنید. اگر خودتان این کار را انجام می دهید، ما می توانیم کمک کنیم. ما با شما کار می کنیم تا چیدمان و اندازه گیری ها را بدست آوریم و یک محافظ برای مطابقت با مشخصات شما می سازیم. به طور کلی، تنها چیزی که نیاز دارید یک متر، یک سطح و یک مته خانگی برای نصب حفاظ ها است.

نرده پله مدرن و فرفورژه

 

اگر به دنبال قطعات راه پله هستید، به جای درستی آمده اید. ما خرید محصولات را مانند مونتاژ خود برای مشتریان آسان کرده ایم. نرده ها نباید عمومی باشند. ما سبک های مختلفی را در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم. چه به دنبال سنتی، نرده راه پله مدرن  یا منحصر به فرد هستید - ما همه چیز را داریم! به یاد داشته باشید، ما می توانیم سفارشات سفارشی را نیز انجام دهیم! شرکت فرفورژه آنلاین سفارشی دارای قسمت های زیادی از جمله کلاهک های پست تزئینی می باشد. ما کلاه پست هرمی ، کلاه پست توپ و حتی کلاه آناناسی را حمل می کنیم. اینها برای نرده های آهنی تزئینی در فضای باز و حتی برای دروازه های بیرونی عالی به نظر می رسند. ما قطعات راه پله فرفورژه زیادی برای فروش داریم، فقط کافی است از طریق وب سایت ما نگاهی بیندازید و همه محصولات ما را با هم مقایسه کنید و تصمیم نهایی خود را بگیرید. برای هر گونه سوالی که ممکن است داشته باشید، می توانید برای راهنمایی بیشتر با ما تماس بگیرید.

شرکت فرفورژه انلاین

 

فرفورژه آنلاین یکی از بزرگترین تولید کنندگان و توزیع کنندگان آهن فرفورژه، آهن زینتی، چدن، دروازه آلومینیومی، قطعات پله و لوازم جانبی در تهران است. برای بیش از 15 سال، ما خط گسترده ای از محصولات فرفورژه و آهن زینتی مانند نرده، طومار، نرده، توپ و سایر اقلام زینتی آهن و آلومینیوم را ارائه کرده ایم. محصولات ما که به زیبایی ساخته شده اند با بالاترین استانداردها در داخل کشور تولید می شوند. ما به صورت آنلاین به هر نقطه از ایران ارسال می کنیم.

همه چیز درباره فرفورژه

 

فرفورژه یک ماده قوی و بادوام است که هم کاربردی و هم زینتی است. در ایران ، فرفورژه و چدن بسیار رایج است. در بازدیدی که اخیرا داشته ایم، نمونه های بسیار زیبایی را در بالکن ها و گالری های بناهای تاریخی دیدیم. ما به ‌ویژه از ساقه‌های ذرت فرفورژه، بلوط‌ها، برگ‌ها و گل‌هایی که نرده‌های ساختمان را زیبا می‌کردند و شکوفایی معماری منحصربه ‌فردی را اضافه می‌کردند، قدردانی کردیم. کلمه فرفورژه به معنای "کار کردن" است. این یک فلز چکش خوار است، به دلیل محتوای کربن کم. این ماده که توسط ابزار کار می شود و به طرح های تزئینی تبدیل می شود، یک ماده قوی، بادوام و سنگین است. به دلیل ترکیب آن، آهن فرفورژه در مقایسه با سایر آهن ها بسیار کند زنگ می زند. معمولاً از پوشش پودری برای کاهش تمایل آن به زنگ زدگی استفاده می شود. علاوه بر این، می توانید رنگ، روغن بذر کتان یا موم زنبور عسل را برای به تاخیر انداختن هوازدگی اعمال کنید.

https://webhitlist.com/profiles/blogs/6368021:BlogPost:23704221

https://anotepad.com/notes/4jq5b2ib

https://www.liveinternet.ru/users/muhammadzaid2/post493886882/

https://app.box.com/notes/987653192540?s=eqsze4xp4t98amp7nn7qkwz122qc76r3

https://splashy-fuchsia-63e.notion.site/24bf0de3f2fa4ec48aa77c5a5a512f85

https://graph.org/%D8%AD%D9%81%D8%A7%D8%B8-%D8%AF%D8%B1%D8%A8-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-07-23

https://site-4726777-9973-918.mystrikingly.com/blog/578fd16006b

http://www.fxstat.com/en/user/profile/muhammadzaid-263226/blog/37087932-

http://mnuhammadzaid1.unblog.fr/2022/07/23/%d8%a7%d9%86%d9%88%d8%a7%d8%b9-%d8%ad%d9%81%d8%a7%d8%b8-%d9%be%d9%86%d8%ac%d8%b1%d9%87-%d8%a2%d9%87%d9%86%db%8c/

https://sites.google.com/view/q32fddas/home

https://www.evernote.com/shard/s649/sh/2f0d6323-53c0-7014-1cb7-1e790b14ab71/82e97b229e2f7715622429ee376a3901

https://muhammadzaid1.blogspot.com/2022/07/blog-post_11.html