بهترین روش های مهاجرت به کانادا


بهترین روش های مهاجرت به کانادا

کانادا از جمله کشورهایی است که در کنار دیگر کشورهای آمریکایی و اروپایی برای جذب دانشجویان لایق و برتر سراسر جهان، بورسیه تحصیلی رایگان می‌دهد.

با توجه به اینکه تعداد ایرانیان ساکن این کشور بسیار زیاد است، شرایط زندگی آن نسبت به دیگر کشورها بهتر بوده، بعد از تحصیل در این کشور می‌توانید راحت‌تر برای دریافت اقامتش اقدام کنید.

 

کانادا از پهناورترین کشورهای جهان است و هر ساله جمعیت قابل توجهی برای مهاجرت به این کشور از روش های مختلف اقدام می کنند. مهاجرت به کانادا از طریق تحصیل و کار روش های اصلی مهاجرت به این کشور پیشرفته هستند اما روش های مهاجرت به کشور کانادا به این دو مورد محدود نمی شود.

 

سطح بالای رفاه اجتماعی در کشور کانادا و به طور کلی کیفیت بالای زندگی در این کشور دلیل اصلی تمایل به مهاجرت به این کشور است. البته باید به این نکته نیز اشاره داشت که هزینه های بالای زندگی در این کشور گاه مهاجرت به کانادا را با مشکل روبرو می کند.

 

بسیاری از افراد تمایل دارند برای مهاجرت به کانادا اقدام و بر اساس شرایط خود نظیر سن، تحصیلات، سابقه کاری و غیره، راه های ورود به کشور کانادا را بررسی نمایند. برای مهاجرت به این کشور پر درخواست، اطلاع از شرایط و روش های ورود کمک بسیاری به متقاضیان این امر می نماید. کانادا کشوری با 33 میلیون نفر جمیعت است و پس از روسیه دومین کشور پهناور دنیا محسوب می شود.

 

این کشور از سه سو با اقیانوس منجمد شمالی، اقیانوس اطلس و اقیانوس آرام و از جنوب با آمریکا همسایه است و از این سو یک کشور سردسیر محسوب می شود که نسبت به مساحتش جمیعت کمی دارد. قانون در این کشور به شکل Common Law می باشد، بدین معنا که در شرایط خاص قاضی یا دادستان می توانند خلاف قانون اساسی حکم کنند که این امر کانادا را به کشوری راحت برای زندگی بدل کرده است و سالیانه تعداد بسیاری به این کشور مهاجرت می کنند.

 

مهاجرت به کانادا در سال 2021 از راه های مختلف امکان پذیر می باشد که عبارتند از:

 

ویزای توریستی کانادا

ویزای سرمایه گذاری کانادا

ویزای خود اشتغالی کانادا

ویزای ازدواج و نامزدی کانادا

ویزای تولد کانادا

ویزای کاری کانادا

ویزای تحصیلی کانادا

دلایل مهاجرت به کانادا

چرا کشور کانادا بهترین کشور برای مهاجرت است؟ همه ما می دانیم که کشور کانادا همه ساله از سیل عظیمی از مهاجران و پناهندگان استقبال می کند. حتی آمار و ارقام حاصله از مطالعات میدانی هم مبین این جایگاه برتر این کشور می باشد. مثلا، بنا به مطالعه انجام شده توسط U.S News and World Report، کشور کانادا پس از آلمان، دومین کشور مهاجر پذیر دنیا رتبه بندی شده است. دلایل اساسی مهاجرت به کانادا:

 

اقتصاد قوی

نرخ بیکاری 8.9%

فرصت های کاری بالا

تنوع قومی

فرهنگ کانادایی

تامین اجتماعی در کانادا

قوانین مهاجرتی راحت

اصولا ورود به کشور کانادا به چند فاکتور اساسی بستگی دارد؛ اول از همه، هدف شما از مهاجرت به این کشور چیست؟ تحصیل، کار، گردش، دیدن خانواده و غیره فاکتور بعدی تعیین کننده مدت اقامت شما در این کشور است. شما به عنوان مهاجر مایل هستید که تا کی در کشور کانادا اقامت گزینید؟ بلند مدت یا کوتاه مدت؟ فاکتور بعدی، شرایط شما می باشد. آیا شما تحصیلات، تخصص یا مهارتی دارید یا خیر؟ افراد با توجه به 3 فاکتور فوق الذکر، تصمیم به زندگی در این کشور می گیرند.

 

برای آشنایی بیشتر با روش های ذکر شده پیشنهاد می کنیم حتما به یکی از سایت های مهاجرتی مراجعه کنید اما در مورد انتخاب شرکت مهاجرتی اگر نظر ما را بخواهید شرکت رایا بین الملل یکی از شرکت‌های فعال و معتبر در زمینه دریافت بورسیه‌های تحصیلی است که می‌تواند برای تسریع این فرآیند و افزایش احتمال موفقیت، به شما کمک کند. برای اطلاعات بیشتر در مورد خدمات این شرکت، شرایط دریافت بورسیه و... بهتر است وارد سایت آن شده و با مشاوران خبره این شرکت ارتباط بگیرید.

منبع : رایا بین الملل مهاجرت تحصیلی هوشمند  internationalraya.com

دیابت و تلخی دهان


دیابت و تلخی دهان

طعم و مزه حسی پیچیده‌اند، که می‌توانند تحت تاثیر بسیاری از عوامل قرار گیرند، هنگامی که این طعم برای مدت طولانی در دهان ادامه یابد، می‌تواند برای فرد ایجاد نگرانی کند. درمان طعم تلخ مداوم دهان شامل درمان هرگونه بیماری زمینه‌ای است، در ادامه قصد داریم به” دیابت و تلخی دهان”و مشکل “بوی دهان افراد دیابتی” بپردازیم، با ما همراه شوید.

 

علائم دیابت در دهان

علائم دیابت نوع ? شامل کاهش وزن بدون دلیل، احساس تشنگی شدید، ادرار بیش از حد و خستگی مفرط است. اما اگر طعم ناخوشایندی در دهان ایجاد شود می‌تواند نشان‌دهنده‌ی? خطر افزایش قند خون باشد. آیا تلخی دهان می‌تواند دلیل ابتلا به دیابت باشد؟

 

 

a1_horj.jpg

 

دهان تلخ

دیابت یک بیماری شایع است و به دلیل عدم تولید کافی هورمون انسولین در بدن و یا عدم توانایی بدن در استفاده از انسولین موجود، رخ می‌دهد، اگر برای مدت طولانی در دهان طعم نامطبوع احساس شود، ممکن است خطر ابتلا به دیابت وجود داشته باشد.

 

 

بوی دهان افراد دیابتی

برخی از بیماران دیابتی ممکن است به طور منظم طعم تلخی در دهان خود داشته باشند. این طعم می‌تواند ناشی از برفک دهانی باشد، که افراد دیابتی را بیش از دیگران تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

سطح بالای قند خون در دهان شرایط مناسبی برای رشد مخمر فراهم می کند و منجر به عفونت می‌شود که به عنوان برفک شناخته می‌شود. برفک یک عفونت مخمری است که تمایل به تحت تاثیر قرار‌دادن مناطق گرم و مرطوب بدن مانند واژن، آلت تناسلی مرد، دهان و بعضی از مناطق پوست دارد. دلیل رخ داد بیشتر برفک در افراد دیابتی این است که سطح بالای قند و سیستم ایمنی ضعیف بدن باعث ایجاد شرایط مناسبی برای رشد مخمرها می‌شود.

 

علائم برفک دهانی شامل:

 

طعم ناخوشایند یا تلخ در دهان

قرمزی یا خونریزی داخل دهان

ترک در گوشه لب ها

ضایعات کرمی و سفید رنگ در دهان

گلو درد

 

 

تاثیر تلخی دهان بر دیابت

 

بوی بد دهان و قند خون

بوی بد دهان مرتبط به دیابت دو دلیل اصلی دارد: بیماری پریودنتال(بیماری‌های لثه) و مقادیر بالای کتون در خون.

 

بیماری‌های پریودنتال

بیماری‌های پریودنتال، بیماری‌های لثه نیز نامیده می‌شوند. دراین التهاب، باکتری‌ها به بافت‌ها و استخوان‌هایی که دندان‌ها را پشتیبانی می‌کنند حمله می‌کنند. التهاب ایجاد شده می‌تواند بر متابولیسم تأثیر بگذارد و قند خون را افزایش دهد، که باعث تشدید علائم دیابت می‌شود. بیماری‌های لثه همچنین می‌توانند مشکلات بیشتری علاوه بر مشکلات دهان برای افراد دیابتی ایجاد کنند.

 

بیماری‌های قلبی و سکته مغزی، که می‌تواند از عوارض دیابت باشد، نیز با بیماری پریودنتال که باعث افزایش متابولیسم و قند خون می‌شود ارتباط دارد.

 

دیابت به عروق خونی آسیب وارد می‌کند، جریان خون را در سراسر بدن، از جمله لثه‌ها می‌تواند کاهش دهد. اگر لثه و دندان خون کافی را دریافت نکنند، ممکن است ضعیف شده و مستعد ابتلا به عفونت شوند.

 

دیابت همچنین می‌تواند سطح گلوکز را در دهان افزایش دهد و باعث رشد باکتری‌ها، عفونت و بوی بد دهان شود. وقتی قند خون زیاد باشد، مبارزه با عفونت برای بدن سخت می‌شود.

 

 

 

تلخی دهان

 

اگر فردی که دیابت دارد به بیماری پریودنتال(بیماری‌های لثه) مبتلا شود، احتمالا شدت آن بیشتر از حالت عادی است و مدت زمانی که طول می‌کشد تا بهبود یابد نیز نسبت به فرد بدون دیابت بیشتر است.

 

بوی بد دهان علامت شایع بیماری پریودنتال است. علائم دیگر عبارتند از:

 

لثه‌های قرمز یا حساس

خونریزی لثه

دندان‌های حساس

عقب رفتن لثه‌ها

شما می توانید برای دریافت مقالات بیشتر و پر اهمیت تر در این زمینه به سایت نوشدارو مراجعه نمائید.

 

کتون‌ها

هنگامی که بدن قادر به تولید انسولین نیست، سلول‌ های گلوکز مورد نیاز سوخت و ساز را دریافت نمی‌کنند. برای جبران خسارت، بدن باید به سراغ راه‌حل جایگزین چربی سوزی برود. چربی سوزی به جای مصرف قند باعث تولید کتون می‌شود که در خون و ادرار تجمع می‌یابد. سطح بالای کتون اغلب باعث بوی بد استون در دهان می‌شود. هنگامی که کتون‌ها به سطح ناامن برسند، فرد در معرض خطر بیماری به نام کتواسیدوز دیابتی(DKA) قرار‌می‌گیرد.

 

علائم کتواسیدوز دیابتی شامل موارد زیر است:

 

نفس بوی شیرین و میوه‌ای می‌دهد.

تکرر ادرار بیش از حد طبیعی

درد شکم، حالت تهوع یا استفراغ

سطح بالای گلوکز خون

تنگی نفس یا دشواری در تنفس

گیجی

 

کتواسیدوز دیابتی یک بیماری بسیار خطرناک است و بیشتر در افرادی که دیابت نوع ? دارند و قند خون آنها به دلایل مختلف، کنترل نمی‌شود، رخ می‌دهد.

 

تلخی دهان بیمار قند خونی

تلخی و بوی بد دهان می‌تواند نشانه‌ای از افزایش قند خون افراد باشد، که لازم است حتما مورد توجه قرار گیرد. “دیابت و تلخی دهان” را می‌توان با رعایت نکات بهداشتی، تغذیه‌ای تحت کنترل درآورد.

 

برخی از نکات بهداشتی که باید رعایت شوند:

 

دندان‌ها را حداقل دو بار در روز مسواک بزنید.

به طور روزانه از نخ دندان استفاده کنید.

همواره آب همراه خود داشته باشید، به طور مکرر بنوشید و دهان خود را مرطوب نگه دارید تا دهان دچار خشکی نشود‌.

قند خون خود را در محدوده‌ی تعیین شده توسط پزشک نگه دارید.

مراجعه به دندانپزشک را فراموش نکنید

از آدامس‌های بدون قند استفاده کنید تا از بوی بد دهان جلوگیری کند و قند خون را نیز بالا نبرد.

مصرف سیگار و مشروبات الکلی را ترک کنید(حتی اگر به دیابت مبتلا نیستید برای حفظ سلامتی و داشتن عمری طولانی‌تر لازم است حتما سیگار کشیدن را ترک کنید)

 

 

 

اگر با وجود رعایت تمام نکات بهداشتی همچنان دهان بوی بد استون را می‌دهد، قند خون را چک کند در صورتی که سطح قند خون بالاتر از ??? میلی‌گرم در دسی‌لیتر بود، لازم است سطح کتون نیز بررسی شود، که برای این کار باید آزمایش ادرار بدهید.

 

کلام آخر

 

دلایل بسیاری برای بوی بد دهان وجود دارد که برای برطرف شدن آن نیاز است، دلیل آن و احتمالا بیماری زمینه‌ای آن را پیدا و درمان کنید، در تشخیص بیماری خطرناک دیابت توجه به علائم جزئی بسیار حائز اهمیت است و می‌توان با تشخیص به موقع و زودهنگام از آسیب‌ بیشتر به بدن جلوگیری کرد.

 

چکاپ مداوم قند خون و فشار خون، رژیم غذایی مناسب، انجام فعالیت‌های ورزش متناسب با ویژگی‌های فردی و در نهایت در پیش گرفتن سبک زندگی سالم می‌تواند از ابتلا به طیف وسیعی از بیماری‌ها جلوگیری کند.

منبع: نوشدارو

8 نکته در مورد حفاظت از یخچال و طول عمر آن


تعمیر یخچال فریزر در اصفهان – یخچال به عنوان یکی از اصلی ترین وسایل خانه و به عنوان یکی از معدود دستگاه هایی که شبانه روز کار می کند همواره مورد توجه بوده و هست.

از طرف دیگر افزایش روزانه قیمت ارز و به تبع آن قیمت لوازم خانگی از جمله یخچال همه و همه از دلایلی هستند که ما تشویق می کنند تا هر چه بیشتر از یخچال خود محافظت کنیم.

https://telegra.ph/8-نکته-در-مورد-حفاظت-از-یخچال-و-طول-عمر-آن-06-09

رعایت نکات مختلف در نگهداری از یخچال باعث افزایش عمر مفید آن ، کاهش مصرف انرژی ، و افزایش کیفیت و کارایی آن می شود.

در این مقاله تصمیم داریم ? نکته اساسی در زمینه نگهداری از یخچال را بیان کنیم.

رعایت این نکات می تواند در هزینه های شما صرفه جویی بسیار کرده و می تواند شما را تا مدت ها از هزینه های تعمیر و تعویض یخچال در امان نگه دارد.

قرار دادن غذای داغ داخل یخچال و فریزر

یکی از بدترین رفتارهایی که می توانید با یخچال خود داشته باشید این است که غذای داغ را داخل آن قرار دهید.

هستند کسانی که نان داغ را داخل فریزر قرار داده و منجمد می کنند تا نان تازه تر بماند غافل از این که با این کار هم مصرف انرژی یخچال را افزایش داده و هم باعث اعمال فشار زیادی به موتور یخچال می شوند و از همه بدتر به سلامت خود صدمه می زنند

https://anotepad.com/notes/6t8q6bje

تراز بودن و نبودن یخچال

اولین کاری که پس از قرار دادن یخچال در آشپزخانه انجام می دهید باید تراز کردن آن باشد و هر از گاهی باید این تراز بودن یخچال را چک کنید.

اگر یخچال تراز نباشد صدای یخچال بلند و آزار دهنده خواهد بود و به موتور آن فشار زیادی وارد می شود.

زیاد باز و بسته کردن در یخچال

بعضی ها عادت دارند زیاد در یخچال را باز و بسته می کنند. این کار هم کار موتور را افزایش می دهد و عمر مفید یخچال را کم می کند.

استفاده از بوگیر و رطوبت گیر در یخچال

بوگیر داخل یخچال ، از بوی بد داخل آن جلوگیری می کند و باعث می شود رطوبت داخل یخچال تا حد زیادی کاهش یابد. این موضوع باعث می شود یخچال کم تر برفک بزند.

برفک زدایی فراموش نشود.

در یخچال های قدیمی که از سیستم دیفراست محروم هستند برفک زدایی عملی گریز ناپذیر است.

یعنی ناچاریم هر از گاهی عمل برفک زدایی را به طور دستی انجام دهیم.

برای این منظور یخچال را خاموش کرده ، مواد غذایی را به یخچال دیگری منتقل کرده و درهای آن را باز بگذارید.

این کار تا جایی ادامه می یابد که یخ ها و برفک ها کاملا آب شوند. برای کمک به تسریع برفک زدایی می توانید از سشوار یا کاردک پلاستیکی مخصوصی که همراه یخچال فروخته می شود استفاده کنید.

توجه : هر گز برای زدودن برفک ها از اشیاء نوک تیز مثل چاقو و کارد استفاده نکنید.

چون ممکن است به لوله های حامل گاز یخچال صدمه وارد کرده و آن ها را سوراخ کنید.

خالی شدن گاز یخچال باعث از کار افتادن کامل آن می شود و تعمیر آن مستلزم هزینه بسیار بالایی است.

پر کردن یخچال بیش از حد ظرفیت

همان طور که هر وسیله برقی و غیر برقی ظرفیت مجازی دارد یخچال هم از این قاعده مستثنی نیست.

اگر یخچال را بیش از حد مجاز پر کنید کارکرد موتور آن افزایش می یابد و یخچال خیلی دیرتر اتومات می کند. این یعنی مصرف برق بیشتر و کاهش عمر مفید یخچال.

رعایت فاصله از اطراف

همواره فاصله یخچال از طرفین باید رعایت شود. یخچال هم از پشت و هم از طرفین باید فضای خالی کافی داشته باشد تا هوا در اطراف آن جریان یافته و موتور آن خنک شود.

استفاده از محافظ برق

یک محافظ یخچال خوب از نان شب واجب تر است. برای تمام وسایل برقی مهم و آسیب پذیر از محافظ استفاده کنید.

نوسانات برق در طول شبانه روز می تواند صدمات جدی به موتور یخچال وارد نماید.

یک محافظ خوب می تواند نقش پیشمرگ را ایفا کند بدون این که خودش آسیب ببیند.

اولین قطعه ای که بر اثر نوسانات برق صدمه می بیند معمولا برد یخچال است که هزینه تعمیر و تعویض آن بسیار بالا است.

توجه : حامی ال جی تنها شرکت واقعی تعمیر یخچال فریزر در اصفهان است

منبع :  http://hamilg.com/8-%d9%86%da%a9%d8%aa%d9%87-%d8%af%d8%b1-%d9%85%d9%88%d8%b1%d8%af-%d8%ad%d9%81%d8%a7%d8%b8%d8%aa-%d8%a7%d8%b2-%db%8c%d8%ae%da%86%d8%a7%d9%84-%d9%88-%d8%b7%d9%88%d9%84-%d8%b9%d9%85%d8%b1-%d8%a2%d9%86/

انواع کابل دوربین مدار بسته


 

انواع کابل دوربین مدار بسته

یکی از بخش های مهم در سیستم های نظارت تصویری که باید به آن توجه ویژه داشته باشیم ، کابل دوربین مداربسته  است .عدم انتخاب کابل تصویر و برق مناسب می تواند به سیستم نظارتی آسیب زده یا مانع از عملکرد صحیح آن شود از این رو در این محتوا شما با انواع کابل های مورد استفاده در این سامانه بیشتر آشنا خواهید شد .  عامل تعیین کننده نوع کابل ، بر اساس سیستم مورد استفاده مشخص می شود . در صورتی که سیستم مدار بسته آنالوگ یا توربو اچ دی هایک ویژن را انتخاب کرده باشید باید از کابل های کواکسیال مانند RG59 ، RG6 و یا RG11 استفاده کنید . حال اگر از سیستم تحت شبکه استفاده می کنید باید از کابل های شبکه مانند Cat5  ، Cat5e و یا Cat6 استفاده نمایید . در ادامه در خصوص هر کدام از این کابل ها توضیح می دهیم .


رایج ترین کابل مورد استفاده در صنعت مدار بسته آنالوگ و HD کابل RG59 است این کابل شامل دو رسانای مجزاست که توسط یک لایه عایق از همدیگر جدا شده اند . یک سیم فلزی در مرکز کابل بهمراه چندین رشته سیم دیگر ، تصویر دوربین را منتقل می کنند . این کابل ساختاری شبیه به کابل آنتن دارد اما در سطح مقطع و شیلد با آن متفاوت است . کابل هایی که مغزی و شیلدی از جنس مس دارند ، باکیفیت ترین کابل های تصویر هستند . بطور کلی می توان با استفاده از کابل RG59  تا 250 متر تصویر را منتقل نمود اما در برخی مدل دوربین های هایک ویژن می توان تا 700 متر نیز تصویر دوربین را منتقل نمود که از این حیث یک راهکار ایده آل برای منتقل کردن تصویر به حساب می آید .

بیشتر بخوانید:   پکیج دوربین مداربسته     تی وی تی 

 

 

انواع کابل دوربین مدار بسته


کابل شبکه یا زوج سیم شامل 8 رشته سیم است که بصورت دو به دو بدور هم تابیده شده اند . این سیم ها دارای رنگ های مختلف هستند ، نارنجی ، آبی ، سبز ، قهوه ای ، سفید نارنجی ، سفید آبی ، سفید سبز و سفید قهوه ای رنگ های موجود در هر کابل شبکه ای هستند . این رشته سیم ها بدلیل کاهش تاثیر نویز بر روی سیگنال تصویر دوربین مدار بسته هایک ویژن بدور هم تابیده شده اند . کابلهای شبکه بر حسب نوع دسته بندی که به CAT معروف است به انواع مختلفی تقسیم می شوند که از این بین کابل های Cat5 و Cat6 برای انتقال تصاویر دوربین های تحت شبکه مناسب هستند . جهت انتقال تصویر یک یا چند دوربین با پهنای باند حداکثر 100 مگا بیت بر ثانیه می توانید از کابل Cat5 استفاده کنید. همچنین در صورتی که بخواهید پهنای باند مجموع چند دوربین را با مقدار بیشتری ( حداکثر 1000 مگا بیت بر ثانیه ) منتقل کنید می توانید از کابل Cat5e یا Cat6 استفاده کنید .

  • کابل شبکه UTP – فاقد هر گونه فویل یا لایه محافظ دیگر می باشد و معمولا در فضاهای داخلی و فاقد نویز استفاده می شود .
  • کابل شبکه U/FTP – هر کدام از زوج سیم ها توسط لایه فویل پوشانده شده اند .
    این کار باعث عملکرد مناسب کابل در فضاهایی که دارای نویز هستند می شود .
  • کابل شبکه F/FTP – هر کدام از سیم ها و زوج سیم ها در فویل های مجزا پیچیده شده اند .
    از این کابل شبکه می توان در محیط هایی که نویز بالایی دارند استفاده کرد .
  • کابل شبکه S/FTP – هر کدام از زوج سیم ها توسط فویل پوشش داده شده و کل 4 زوج درون یک شیلد بافته شده قرار می گیرد .
    عملکرد مطلوب در محیط های پر نویز و فضاهایی که امکان آسیب فیزیکی به کابل وجود دارد از ویژگی های این نوع کابل شبکه است . شهرنت
  • کابل شبکه SF/UTP – در این کابل چهار زوج درون فویل و شیلد پیچیده شده اند و مورد استفاده قرار می گیرند .
  • کابل شبکه S/UTP – کابل توسط شیلد محافظت شده است و در فضاهایی که امکان آسیب فیزیکی به کابل وجود دارد می توان از آن استفاده نمود .
  • کابل شبکه F/UTP – در این کابل چهار زوج توسط یک فویل محافظت شده اند و در پروژه های مختلف می توان از آنها استفاده نمود .

 

استریم دوربین مداربسته یا Transcoded Stream چیست ؟


استریم دوربین مداربسته یا Transcoded Stream  چیست ؟

یک وجه تمایز تجهیزات تحت شبکه با تجهیزات آنالوگ یا دیجیتال – HD ، اهمیت استریم های ارسالی
دوربین های مدار بسته است . استریم یا جریان یک دوربین شامل یک سری از ویژگی هایی است که
کاربر با تنظیم آنها می تواند به کیفیت و وضوح تصویر بالاتری دست پیدا کرده و تصویر مناسب تری را
دریافت کند . در این قسمت می خواهیم در خصوص Transcoded Stream توضیح بدهیم اما پیش از
این بهتر است توضیحاتی را در خصوص استریم  دوربین مدار بسته  و انواع آن را بدانید .

 هر دوربین تحت شبکه هایک ویژن حداقل یک و حداکثر سه نوع تصویر ویدیویی با کیفیت های مختلف
را برای کاربری های مختلف به دستگاه ضبط ارسال می کند . هر کدام از این جریان ها را یک استریم
می نامند . یک استریم از قسمت های مختلفی تشکیل شده که مهمترین اجزای آن شامل وضوح تصویر دوربین ،
تعداد فریم بر ثانیه ( FPS ) ، پهنای باند یا بیت ریت تصویر ، فرمت فشرده سازی می باشد . به طور کلی
دوربین ها استریم اصلی ( Main Stream ) را برای ضبط بر روی دستگاه DVR یا NVR و استریم
فرعی ( Sub Stream ) برای انتقال تصویر دوربین بر روی موبایل یا کامپیوتر از بستر اینترنت می باشد .

 

استریم دوربین مداربسته یا Transcoded Stream چیست ؟

هر کدام از استریم ها بخشی از پهنای باند و ترافیک شبکه دستگاه ضبط را اشغال می کنند، در صورتی که
تنظیم استریم ها در یک دستگاه ضبط به درستی انجام نشود ، ضبط تصاویر و حتی مشاهده آنها بصورت زنده
یا از راه دور دچار مشکل خواهد شد ، برخی از دستگاه های تحت شبکه  هایک ویژن   با استفاده از استریم
مبدل یا Transcoded Stream ، و با توجه به پهنای باند موجود مناسب ترین تصویر را بصورت زنده برای
کاربر به نمایش می گذارند .

به زبان ساده تر در Transcoded Stream ، دستگاه NVR ، بر اساس میزان پهنای باند اشغال نشده خود
یک استریم مجزا را جهت انتقال یا نمایش زنده تولید می کند . همانطور که اشاره شد می توان Transcoded Stream
را بصورت زنده بر روی مانیتور یا ویدیو وال نمایش داد و یا از طریق بستر اینترنت بر روی تلفن همراه یا کامپیوتر
( انتقال تصویر ) منتقل کرد . در این استریم مبدل دستگاه NVR ، وضوح تصویر ( رزولوشن ) ، بیت ریت و فریم
ریت را بصورت خودکار کاهش می دهد تا حجم پهنای باند اشغالی این استریم به حداقل ممکن برسد .

قابلیت Transcoded Stream تنها در برخی از مدل های دستگاه ضبط هایک ویژن  (   hikvision  ) وجود دارد ، جهت آگاهی از
مدل و قیمت این سری از تجهیزات یا سایر محصولات هایک ویژن می توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

تکنولوژی Multi stream در ابتدا در DVR های برند هایک ویژن برای ارائه تصاویر جهت کاربردهای نظارت از راه دور استفاده شده است. اما در حال حاضر به طور گسترده ای در دستگاه دی وی ار، NVR و دوربین های مداربسته IP در تمامی برندهای مختلف استفاده می شود.

مفهوم Stream چیست؟

معنی لغوی Stream به معنای جریان است و اصطلاحا به خروجی تصویر در دوربین مداربسته تحت شبکه استریم گفته می شود. اکثر دوربین های مداربسته دارای قابلیت Dual Stream یا 2 جریانه هستند. هر یک از خروجی های تصویر می تواند دارای کیفیت متفاوتی باشد. یکی از جریان ها می تواند فیلم ویدیویی با کیفیت بالا برای ضبط در مانیتور اصلی باشد، در حالی که جریان دیگر می تواند با رزولوشن پایین تر برای نمایش زنده تصاویر بکار رود.

Triple Stream در دوربین مداربسته

برخی از دوربین های IP از تکنولوژی Triple Stream پشتیبانی می کنند. Triple Stream به این معنی است که دوربین تحت شبکه می تواند به طور همزمان سه جریان ویدئویی مختلف را خروجی دهد، به زبان ساده این قابلیت این امکان را فرآهم می کند تا کاربر بتواند به طور همزمان تصاویر را در سه گیرنده یا دستگاه مختلف دریافت کند(برای مثال در مانیتور اصلی، تلفن همراه، لپ تاپ و

در صورتی که نیاز به خدمات  نصب دوربین مداربسته  دارید می توانید به شرکت مهر تجارت مراجعه کنید.

قابلیت Triple streams با ایجاد امکان انتقال همزمان جریان های مختلف داده یا دیتا راحتی بیشتری را در اختیار کاربران می گذارد. هر جریان یا استریم دارای یک یا چند هدف مشخص و مستقل است که هر کدام را می توان با وضوح، نرخ فریم و نرخ بیت مختلفی پیکربندی نمود:

  • جریان نخست دارای رزولوشن بالا و نرخ فریم کاملی (Full frame) است که می تواند برای سیستم نظارت اصلی استفاده شود.
  • جریان دوم با وضوح پایین تر می تواند برای اهداف نظارتی و مشاهده تصاویر بر روی تلفن همراه استفاده شود.
  • جریان سوم می تواند رزولوشن بالا، کم و یا متغیری را برای اهداف مختلفی داشته باشد.