طرز تهیه سس پیله


طرز تهیه سس پیله

 طرز تهیه سس پیله

مرحله ۱: تمیز کردن و پختن باقلا

 ابتدا پیله تازه پاچ باقالا یا لوبیا چیتی را پاک کنید و سر و دم آن را بگیرید و اگر نخ دارد آن را جدا کنید سپس آن ها را تمیز بشورید بعد داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید و باقالاها را داخل قابلمه بریزید روی حرارت متوسط قرار دهید تا کاملا بپزند.

مرحله ۲: خرد کردن سیب زمینی و شستن آن‌ها

 در این فاصله که باقالا‌ها پخته می‌شوند چند سیب زمینی را پوست بگیرید، به دلخواه خودتان به شکل نگینی یا خلالی برش بزنید بعد سیب زمینی‌ها را بشورید، سیب زمینی‌ها را داخل سبد بریزید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود و کاملا خشک شوند

مرحله ۳: سرخ کردن سیب زمینی‌ها

 بعد در یک تابه مقداری روغن بریزید، روی حرارت متوسط قرار دهید تا روغن داغ شود سپس سیب زمینی‌ها را داخل تابه بریزید با روغن داغ سرخ کنید هرازگاهی سیب زمینی‌ها را هم بزنید، تا همه قسمت‌های آن‌ها به یک اندازه سرخ شوند.

مرحله ۴: ریختن کره و روغن در تابه

 سپس سیب زمینی‌ها را از داخل تابه بردارید، کنار بگذارید برای درست کردن سس غذا ابتدا داخل یک تابه مقداری روغن بریزید بعد کره را به آن اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا کره ذوب شود، هم بزنید تا روغن و کره خوب با هم مخلوط شوند.

مرحله ۵: اضافه کردن و تفت دادن رب گوجه و شوید

 بعد مقداری رب گوجه فرنگی را داخل تابه بریزید، تفت دهید تا رنگ آن باز شود و بوی خامی رب گوجه گرفته شود سپس مقداری شوید خشک را به تابه اضافه کنید و با مواد مخلوط کنید تا کمی تفت داده شود و عطر شوید در مواد سس پخش شود.

مرحله ۶: اضافه کردن و تفت دادن شویدها

 به دلخواه و با سلیقه خودتان می‌توانید از شوید تازه هم به جای شوید خشک استفاده کنید شویدها را تمیز پاک کنید، بشورید و در اندازه‌های ریز خرد کنید، سپس به مواد سس اضافه کنید، تفت دهید تا رنگ آن‌ها تغییر کند و عطر شوید در سس پخش شود.

مرحله ۷: تفت دادن باقالاها با مواد سس

 بعد باقالا‌های تازه را به مواد سس اضافه کنید، هم بزنید تا باقالاها در سس کمی تفت داده شوند و عطر و طعم مخلوط مواد سس کاملاً به خورد باقالا‌ها برود تقریباً بعد از ۵ دقیقه که باقالا‌ها را تفت دادید تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید.

مرحله ۸: تزئین کردن و سرو سس پیله

 سپس مقداری سس پیله را داخل ظرف مناسب بریزید در اطراف آن سیب زمینی‌های سرخ کرده را قرار دهید، مقدار سیب زمینی سرخ کرده بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد بعد به دلخواه با چند برگ نعنا و ریحان تازه اطراف ظرف را تزئین کنید. در آخر سس پیله را به عنوان یک غذای ساده و خوش طعم محلی همراه با نان تازه، انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.منبع : مجله آشپزی مامی کوکینگ 
https://www.pinterest.com/pin/1118018676232813423
https://new.express.adobe.com/webpage/HIcbmpyuwxXtB
https://sites.google.com/view/mamicooking/home
https://instafollowir.wordpress.com/2023/11/24/mamicooking/
https://www.tumblr.com/marshhunte4
https://myspace.com/marshhunte4
https://disqus.com/by/marshhunte4/about/
https://disqus.com/by/marshhunte4/about/
https://www.behance.net/marshhunte
https://marshhunte4.livejournal.com/profile
https://www.twitch.tv/marshhunte4
https://www.openstreetmap.org/user/MarshHunte4
 http://maps.google.com/url?q=http%3A%2F%2Fwww.mamicooking.irhttp://clients1.google.de/url?sa=t&url=http%3A%2F%2Fmamicooking.ir
نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.